siluety  závodníků

Každý, kdo chce být zdravý, ten by měl sportovat. Není nutné se hnát za nějakými rekordy nebo se dokonce účastnit i nějakých závodů. Bohatě postačí, když si třikrát až pětkrát za týden zajdete zaběhat, případně osedláte své kolo. Nejedná se o nic složitého ani namáhavého. A uvidíte, že po prvních čtyřech týdnech, kdy jste do svého života po letech zařadili i pohyb, budete se cítit mnohem lépe než předtím. A to nejen po stránce fyzické, ale také co se týče vaší psychiky. Aby však bylo vaše sportování co možná nejefektivnější, neměli byste zapomínat na jednu podstatnou věc – na doplňování tekutin.
siluety  závodníků

Na pravidelný pitný režim řada lidí zapomíná i normálně, natož pak při sportování. A to je velká chyba, jelikož zvláště, když se hýbete, potřebujete dostat do těla dostatečné množství tekutin, jinak může snadno dojít k dehydrataci. A to nejen v letních měsících, kdy často panují šílená vedra, ale třeba i v obdobích, kdy se teploty drží na deseti patnácti stupních. Lidské tělo je navíc nastaveno tak, že když zažívá stres, o tekutiny si neřekne. Jakkoliv se při sportování, a hlavně po něm uvolníte, pro vaši nervovou soustavu se jedná o stres. Když nebudete před, během i po výkonu dostatečně pít, může být vaše sportování daleko méně efektivní, než kdybyste do sebe v pravidelných intervalech něco nalili.
bahenní závod

Tím něčím samozřejmě není myšlena kdejaká tekutina, ale hlavně voda, která vás dokáže dokonale zavodnit. Ne každý ale má čistou vodu v oblibě. Pokud do této skupiny patří i vaše maličkost, měli byste sáhnout po jiném nápoji. Je důležité, aby neobsahoval žádný cukr nebo jen minimum. Proto třeba voda se šťávou není dobrým nápadem. Mnohem lepší je uvařit si lehký slabý zelený čaj. Vychlazený pak dostatečně osvěží, a navíc je i chuťově zajímavý. Alespoň tedy s porovnáním s čistou vodou. Ať už si zvolíte čaj nebo vodu, nezapomeňte se napít vždy po určitých časových intervalech. Záleží hodně na typu sportu.
 

Tags: No tags