ošatka plná ořechů

Kdyby si lidé uvědomovali, jak cenný poklad je strom, který plodí vlašské ořechy, věnovali by svůj život jejich výsadbě a pěstování v mnohem širším měřítku. Ořešáky se začaly objevovat ve střední Evropě již v raném středověku a staly se tradičním symbolem pozdního podzimu, kdy shazují plody obalené tvrdými skořápkami. Před staletími se tyto stromy vysazovaly podél cest, na okrajích zámeckých zahrad a na vesnických pozemcích a později začaly lemovat některé silnice, kde figurovaly jako přirozený větrolam – ochranný prvek před působením bočního větru.ošatka plná ořechů
S nástupem výsadby okrasných dřevin a tvorbou zahradních parcel podle návrhů některých architektů však již na počátku 90. let nezapadaly do konceptu moderní tváře lidských sídel a jejich význam http://www.rozhlas.cz/digital/televize/_zprava/oslavili-jsme-svetovy-den-televize-venovali-se-mu-verejnopravni-i-privatni-hraci–1770794 se začal postupně vytrácet. Z mnoha zahrad úplně zmizely a výsadba se téměř pozastavila.
Dnes se jejich význam opět navrací do hledáčku zájmu lidí, vyhledávajících produkty zdravé výživy Proč tomu tak je?

Cenné omega-3

Jednou z nejvýznamnějších složek vlašských ořechů jsou tzv. zdravé tuky. Jsou zastoupeny ve formě nenasycených mastných kyselin, a to v optimálním poměru omega-3 a omega-6. Stačí hrst vlašáků denně, abyste pokryli denní dávku této velmi potřebné živiny. Ta je dokonce v České republice u většiny strávníků deficitní. Můžete zdravé tuky doplnit i tučnými rybami nebo lněným semínkem, ale ruku na srdce, proč si nedopřát něco chutného a výživného, co je dobře dostupné?
Ořechy můžete konzumovat samotné, nebo jako součást obilných kaší, pudinků, jogurtů, a samozřejmě i různých dortů a zákusků. Chuťově vyniknou i v kombinaci s praženými arašídy.listy stromu ořešáku
Kromě zdravých tuků obsahují vlašské ořechy také vitamíny skupiny B, vitamín E, minerální prvky jako je hořčík, vápník, zinek, selen, měď, železo a ještě asi dalších 25 stopových prvků. A vlašské ořechy cena? Ta je ve srovnání s tím, co obsahují, a jak jsou pro náš organismus prospěšné, velice nízká.

Tags: No tags